ساخت صفحات پاپ آپ

ساخت صفحات پاپ آپ

ساخت صفحات پاپ آپ

ارسال پاسخ
تعداد بازدید 13
نویسنده پیام
legend آفلاین


ارسال‌ها : 15
عضویت: 4 /4 /1393
تشکرها : 1
تشکر شده : 2
درزمان قاعدگی یاپروید چگونه ازدردخودکم کنیم
درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدید دل پیچه مانندبه هنگام عادت ماهانه. درد قاعدگی ممکن است یکی دوسال بعد از بلوغ آغاز و بطور مرتب رخ دهد ( درد قاعدگی اولیه )، یا اینکه سالها بعد از وقوع اولین قاعدگی شروع شده باشد ( درد قاعدگی ثانویه ).
شدت علایم بیماری از یک فرد به فرد دیگر بسیار متغیر است و حتی در یک خانم نیز ممکن است از یک قاعدگی به قاعدگی دیگر متفاوت باشد. معمولا با بالارفتن سن و به دنیا آوردن بچه علایم بیماری کمتر می شود. درد قاعدگی در ۱ تا ۲ درصد از زنان به حدی شدید است که مخل فعالیت های روزانه آنها می شود.
درد دل پیچه مانند و گاهی تیز در قسمتهای پایین شکم، کمر و رانها. این درد با شروع قاعدگی آغاز شده و به مدت چند ساعت تا چند روز ادامه می یابد.حد طبیعی خونروی از ۱۰ سی سی تا ۸۰ سی سی در افراد مخلتف متغیر است. در افرادی که خونروی شدید را تجربه می کنند این میزان گاهی تا ۵۰۰ سی سی و در موارد بسیار حاد تا بیش از ۵ واحد کاهش در هموگلوبین پس از هر قاعدگی می رسد.اگر هموگلوبین یک زن را به طور طبیعی ۱۴ فرض کنید، کاهش بیش از ۵ واحدی در هموگلوبین پس از هر قاعدگی به مفهوم یک خطر جدی برای فرد و مستلزم دریافت خون پس از هر بار قاعدگی است.تصویر: http://www.asreelm.com/uploads/2010/12/dolor-menstrual-o-dismenorrea2-Optimized.jpgعلائم شایع درد قاعدگی

  • تحریک پذیری ، عصبی بودن ، افسردگی ، سر درد

  • گاهی تهوع و استفراغ

  • ضعف و فقدان انرژی


علت درد قاعدگی- انقباضات قوی و طولانی مدت دیواره عضلانی رحم ، کش آمدن و گشاد شدن گردن رحم برای ورود خون از رحم به واژن و دفع آن.درد قاعدگی شدید می تواند نشان دهنده بیماری های زیر باشد- عفونتهای لگنی
- آندومتریوز
- فیبروئیدها و سایر تومورهای خوش خیم رحم
- استفاده از آی یو دی
عوامل تشدید کننده درد قاعدگی

  • مصرف کافئین

  • استرس. مسایل عاطفی و روانی به خودی خود باعث درد نمی شوند اما می توانند درد را بدتر یا پاسخ به درمان را کمتر کنند.

  • ورزش نکردن

  • رژیم غذایی نامناسب


درمان درد قاعدگی هدف اولیه درمان این بیماری کاهش درد قاعدگی است. اهداف دراز مدت عبارتند از: کشف علت زمینه ساز بیماری و درمان آن،مشاوره و شاید جراحی.گرما به رفع درد قاعدگی کمک میکند. می توانید روی شکم و کمر کمپرس گرم بگذارید یا اینکه حمام آب داغ بگیرید- برای ناراحتی خفیف استفاده از داروهایی مثل: آسپرین ، ایبوپروفن ، مفنامیک اسید کافی است.- گاهی ممکن است بسته به علت بیماری برای شما داروهای دیگری نیز تجویز شود.
- انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم، شدت درد و ناراحتی را در قاعدگی بعدی کمتر میکند.
- درد قاعدگی معمولا در دختران لاغر اندام شدید تر بوده و آن به علت میزان کم توده چربی در بدن به طور کلی و در اطراف لگن آنهاست.اگر بیش از حد لاغر هستید افزایش وزن به میزان کم نیز خواهد توانست به مقدار قابل توجهی درد قاعدگی را بکاهد.
- مصرف نوشیدنی ها و غذاهای کافئین دار را متوقف کنید.
- دربعضی از خانمها مصرف چای میتواند علایم درد قاعدگی را کاهش دهد.- درصورتیکه درد قاعدگی با استرس و ناراحتی روحی ارتباط داشته باشد، روان درمانی یا مشاوره روانپزشکی توصیه می شود.- استرس از یک طرف باعث تشدید درد ها و از سوی دیگر باعث افزایش میزان خونروی می شود.- برای کاهش درد و یا جلوگیری از قاعدگی های دردناک بهتر است از مصرف قهوه پیش از قاعدگی و یا در حین آن اجتناب کنید و در حد توان خود به انجام حرکات ورزشی ساده بپردازید.انجام حرکات نرمشی در حد اعتدال می تواند به کاهش درد به طور چشمگیر کمک کند. حرکات نباید سریع باشند و مدت زمان انجام آنها از پانزده دقیقه تجاوز نکند چون خود باعث تحلیل رفتن انرژی شما خواهد شدشایدبرای دوستان عزیزاین سوال مطرح بشه که درزمان قاعدگی یاپروید چگونه ازدردخودکم کنیم خب مادراین پست مطالبی رودراختیارتون میزاریم که حتمادراین موردکمک شایانی به شما خواهد کرد.
راه طلايی برای كاهش درد پريود (ديسمنوره)
دردهای قاعدگی ( پريود )
دردهای حين عادت ماهانه ( پریود ) خانم ها يکي از شايع‌ترين شکايات آنها در طول اين دوره است. تغييرات خلق و خو و احساس خستگي آنها در هنگام پریود گاهي بسيار شديد و آزاردهنده است.
اگرچه از ميان شيوه‌هاي درماني برای کاهش درد در زمان پریود مي‌توان به مصرف قرص‌هاي ضددرد، ضدبارداري و ضدافسردگي اشاره کرد که اتفاقا خيلي از خانم ها برای کاهش درد در زمان قاعدگی مصرف مي‌کنند، اما در اين مطلب صرفا به توصيه‌هاي غيردارويي دکتر مائو، پزشک مشهور طب چين، اشاره مي‌شود.
1- اسيدهاي چرب بيشتري مصرف کنيد:
مطالعات زيادي نشان داده است که مصرف اين اسيدهاي چرب که عمدتا در غذاهايي مانند ماهي، آجيل‌ها مثل گردو، بادام و يا دانه‌هايي مانند کنجد وجود دارد، سبب کاهش علايم ديسمنوره (درد هنگام پریود )مي‌گردد.
2- غذاهايي که بايد يک هفته قبل از شروع پریود شدن مصرف کنيد:
يک هفته قبل از شروع پریود ، بهتر است از اسفناج (مي‌توانيد آن را بخارپز کرده و با ماست ميل کنيد که بسيار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنيد.
همچنين از زعفران، رازيانه، ترخون، تره‌فرنگي، موسير، فلفل‌سياه، دارچين و پوست پرتقال بيشتري در موقع طبخ غذاها استفاده کنيد.
3- دم کرده ي‌ مخصوص بنوشيد:
برای کاهش درد در زمان پریود میتوانید از دم کرده های مخصوص استفاده کنید.دم کرده ي بابونه، سنبل‌الطيب و گل گاوزبان، تمشک و سرخ‌وليک در کاهش درد پریود و ايجاد آرامش بسيار موثرند. هريک از اين دم کرده‌ها را مي‌توانيد به طور مجزا تهيه و به دلخواه خود در زمان پریود تان مصرف کنيد.
لازم به ذکر است که اين دم کرده هاي گياهي در واقع گنجينه‌هاي علم پزشکي شرق است که به ما به ارث رسيده و با مصرف به جاي آنها مي‌توانيد بسيار بهره ببريد.
كاهش درد پريود
4- مکمل منيزيم مصرف کنيد:
بعضي از خانم‌ها به دليل کاهش منيزيم خون، دچار دردهاي پيش از دوره ماهانه (پریود )مي‌گردند. لذا توصيه مي‌شود، يک هفته قبل از پريود، شروع به مصرف روزانه 500 ميلي‌گرم منيزيم به علاوه 50 ميلي‌گرم ويتامين B6 کنيد که در کاهش درد و گرفتگي‌هاي زير شکم بسيار مفيد است (البته تحت نظر پزشک).
5- فهرستي از غذاهاي حساسيت‌زا را براي خودتان تهيه کنيد:
حتما تا حالا متوجه شده ايد که يک هفته قبل از پريود، به بعضي غذاها حساسيت و واکنش نشان مي‌دهيد که گاهي سبب تشديد ناراحتي شما در هنگام پریود تان مي‌گردند. لذا به شما توصيه مي‌کنيم تا فهرستي از اين غذاها را تهيه نموده و در دوره‌هاي بعدي، از مصرف آنها خودداري کنيد.
6- از تمرين‌هاي ورزشي و ذهني غافل نشويد:
بر خلاف گذشته که توصيه به استراحت مي‌شد، در طب چيني انجام ورزش‌هاي بدني و ذهني آرام و در حد متوسط توصيه مي‌گردد (مانند ورزش‌هاي تايي‌چي، يوگا) که سبب مي‌شود تا شما در آرامش و تعادل بيشتري به سر بريد.
7- مصرف نمک و کافئين را محدود کنيد:
ممکن است شما نسبت به خوردن اين مواد ميل زيادي داشته باشد، اما بايد بدانيد که مصرف این مواد در زمان پریود در تشديد مشکلات شما بسيار موثرند و اگر واقعا نمي‌توانيد در برابر آنها مقاومت کنيد، حداقل مصرف متوسط و کمي ‌از آنها داشته باشيد.
8- نفس عميق بکشيد:
مواقعي که بسيار کلافه و مضطرب‌ايد، پنج بار از راه بيني نفس عميق به درون بکشيد و بيرون دهيد. خواهيد ديد که در تخفيف درد و علايم شما بسيار موثر است.
چگونه دردهای قاعدگی را کم کنیم؟1- آرام بنشینید یا بخوابید تا عضلات شما از حالت انقباض در آیند.2- دوش آب گرم بگیرید یا کیسه آب گرم را روی شکم و کمر خود قرار دهید، یا اینکه می‏توانید از حوله‏ای گرم برای این کار استفاده کنید.3- به طور عمیق نفس بکشید و به یک موسیقی آرام گوش دهید.4- کمی ورزش کنید. شنا و پیاده روی برای این کار مناسب هستند، زیرا ورزش‏هایی آرام و بدون استرس می‏باشند.5- اگر کمر شما درد می‏کند، از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید.6- کمر خود را ماساژ دهید تا گرفتگی و درد آن کم شود.7- مواد غذایی غنی از کلسیم بخورید، مثل شیر و ماست، سبزیجات سبز برگی شکل (اسفناج ، کاهو ، جعفری، کرفس، کلم و ...)8- مصرف نمک ، قند (یا شکر) و قهوه را کاهش دهید.9- تحت نظر پزشک از مکمل کلسیم و منیزیم استفاده کنید تا گرفتگی عضلات و درد شما را کاهش دهد.10- مصرف ویتامین‏های گروه B را افزایش دهید که می‏توانید هم از مواد غذایی غنی از آنها استفاده کنید و هم مکمل‏های آنها را بخورید، مثل شربت ب- کمپلکس. خصوصا ویتامین B6 در کاهش این دردها موثر است، ولی نباید بیشتر از 100میلی‏گرم در روز از آن را مصرف کنید.11- می‏توانید از گیاهان دارویی استفاده کنید، مثل دم کرده گل گاو زبان. هشدارها:* اگر می‏خواهید از گیاهان دارویی یا درمان‏های طبیعی استفاده کنید، با پزشک یا متخصصی که در زمینه طب سنتی یا گیاه درمانی مهارت دارد، مشورت کنید.* اگر درد شدیدی دارید و هیچ چیز نمی‏تواند آن را کاهش دهد، یا اگر غیر از درد، علائم دیگری مثل تهوع و حالت ضعف دارید، به پزشک مراجعه کنید.* اگر در هر بار قاعدگی، این دردها تکرار شد و یا دچار بیماری یا مشکل خاصی هستید، حتما به توصیه‏های پزشک عمل کنید، زیرا توصیه‏های بالا نمی‏توانند جایگزین درمان پزشکی شوند.
اگرسوالی راجع به این بخش بود درپاین مطرح کنید

چهارشنبه 04 تیر 1393 - 14:09
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از legend به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin &
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

پشتیبانی

حمایت ازعاشقانه هایه بیتا

وبلاگ-کد لوگو و بنر

انجمن عاشاقنه هایه بیتارادرفیس بوک دنبال کنید

ساخت صفحات پاپ آپ

ساخت صفحات پاپ آپ

ساخت صفحات پاپ آپ